Reparatia casetei de directie poate fi realizata daca este efectuata profesionisti

Reparatia casetei de directie poate fi realizata daca este efectuata profesionisti

Casetele auto se pot defecta din cand in cad, iar inlocuirea acesteia cu o piesa noua poate fi o operatiune destul de costisitoare. Insa, reparatia casetei de directie poate fi realizata daca un mecanic profesionist abordeaza reparatia.

Cutia de viteze de directie este unul dintre cele mai vechi sisteme de directie si se gaseste in continuare in vehiculele mai mari pe care le vedem in jur, de exemplu, SUV-urile mari si camioanele grele. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza acest sistem, trebuie sa intelegem ce este o treapta de directie. Mecanismul de directie este o componenta mecanica care transpune rotatiile volanului in miscarea dreapta a legaturii de directie a vehiculului.

Angrenajele de directie sunt adesea inchise intr-o cutie, de unde denumirea de „cutie de viteze de directie”. Aceasta cutie de viteza de directie detine rotile dintate care permit transmiterea intrarilor de directie in legatura si alte componente care fac rotile sa se roteasca si sa functioneze corect. In esenta, creste schimbarile de directie, astfel incat rotile din fata sa se miste mai repede decat volanul. In functie de tipul cutiei de viteze de directie, acest lucru se realizeaza prin inmultirea fortei de rotire si transferarea acelei forte la legatura de directie

Deci, cum functioneaza cutia de viteze? Unul din angrenajele din cutia de directie este angrenajul melcat care are un bloc de metal cu o gaura filetata. Filetele din aceasta gaura au multi rulmenti cu bile care reduc frecarea, reducand in acelasi timp jocul din angrenaj. Blocul este proiectat cu dinti de angrenaj la exterior, care angreneaza un mecanism care misca bratul pitmanului inainte si inapoi. Gaura filetului gazduieste o tija filetata care este conectata la randul sau si rotita de volan. Aceasta tija filetata este proiectata in asa fel (este fixa) incat se roteste cand se misca volanul. La randul sau, acesta actioneaza treapta de viteza care misca rotile vehiculului.

Cutia de viteze de directie vine cu rapoarte diferite, care determina de cate ori soferul intoarce volanul pentru a face rotile din fata sa se intoarca. Exista cutia cu raport larg in care soferul este obligat sa roteasca volanul cu 4,5 rotatii inainte ca rotile din fata sa se intoarca blocare-blocare. Pe de alta parte, cutia de directie cu raport de apropiere necesita doar 3 rotatii pentru ca volanul sa fie blocat. Evident, cu rapoarte largi, soferul trebuie sa faca mai multa treaba pentru ca rotile sa se intoarca, in timp ce optiunea de raport apropiat faciliteaza manevrarea vehiculului.

Inelul, care genereaza rezistenta cutiei de directie, poate fi, de asemenea, modificat pentru a se potrivi nevoilor voastre dupa ce mecanicul potrivit o face. Cand opozitia nu este corecta, primiti feedback gresit de la directie, iar experienta de conducere este afectata negativ.

Deci, cum functioneaza o cutie de viteze de servodirectie? Cu acest tip de cutie de viteze, sistemul hidraulic sustine miscarea volanului prin presiune asupra sistemului de directie. O pompa hidraulica atasata la motor genereaza presiune de fluid care este eliberata atunci cand soferul roteste volanul, reducand astfel efortul de directie.

Asadar, daca esti preocupat de siguranta auto, trebuie sa intreti caseta de directie si sa mergi cu masina in service atunci cand ceva nu este in regula.

Date de contact pentru service-ul recomandat:

  • Adresă: Strada Badea Dumitru 16, sector 5, București
  • Telefon: 0765 378 223

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.